Aangereden hert

Leuk hoor om te leven op het platteland met alles wat de mooie natuur te bieden heeft! Vooral de wilde dieren die ik dagelijks 'live' kan zien. Herten, vossen, wilde zwijnen. Iets minder leuk om ineens twee herten voor je auto te zien opduiken. Gelukkig reed ik niet zo hard waardoor de eerste net voor mijn auto langs schoot. Helaas kreeg ik nummer twee tegen de linker voorkant van mijn auto aan. Wat een klap gaf dat en een deuk! Ik stopte gelijk de auto in de berm en keek, met mijn hart in mijn keel, in mijn achteruitkijkspiegel in de veronderstelling dat ik een dood hert op straat zou zien liggen. Gelukkig was dat niet het geval. Het beest stond op en holde de richting op van waar het vandaan was gekomen. Ik weet dus niet of het ernstig gewond is geraakt want het was al weg. Ik wilde mijn deur openen, maar die zat wat geklemd. Het lukte wel, maar met wat gekraak. Bij thuiskomst heeft Mircea de boel een beetje recht geprobeerd te trekken. Nu kan in ieder geval de deur weer makkelijk open en dicht doen. Toch enorm schrikken. Ik zie nu uit elk bosje een dier komen. Dat gevoel zal wel slijten in de loop der tijd, maar nu ben ik er nog erg beducht voor. Het is, zoals mijn zus zei, eigenlijk een wonder dat ik in al die jaren dat ik in Roemenië woon nog nooit een dier heb aangereden.
Ik hoop dat dat ook zo blijft.



Zelfs een plukje haar van het hert zichtbaar. Achtergebleven net boven de autoband



Reacties

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!