Vaccineren

Ook wij zitten op het Roemeense platteland al ruim een jaar in de coronacrisis. En ook hier zijn er mensen die corona niet zo serieus nemen of, in ieder geval, zich niet willen laten vaccineren. Maar ik wel, hoor! Sterker nog: ik stond te springen. Zodra ik in de gaten kreeg waar ik mij kon laten vaccineren heb ik daar werk van gemaakt. Je meldt je aan via een landelijk platform op internet en zodra er plek is, op de door jou gekozen locatie, krijg je een berichtje dat je een afspraak kunt gaan maken. Al na een week of vier kwam het bericht dat ik een afspraak kon maken. Het werd de eerste Paasdag. Afgelopen zondag was het in Roemenië namelijk Pasen. Waarschijnlijk niet een hele populaire dag voor veel mensen om je te laten vaccineren, maar voor mij geen enkel probleem. Over drie weken mag de tweede prik in mijn linker bovenarm. 

Twee ontzettend aardige en vrolijke assistentes verzorgden de prik. De ene assistent maakte de naald klaar en de andere assistente jaste deze naald in mijn linker bovenarm. Wanneer heb ik nou voor het laast een prik gehad? dacht ik bij mijzelf.  Toen ik zwanger was kreeg ik nog wel eens een prikje, ook alweer jaren geleden, maar daarna niet meer. Toch stiekem een beetje banging zei ik tegen één van de assistentes: ‘am emotii’, wat zoiets betekent als: ik ben nerveus. Schijterd die ik ben! Dat bleek natuurlijk ook helemaal niet nodig want voordat ik er erg in had was het alweer voorbij. Toch had ik wel twee dagen last van een enorme lamme arm. Zo erg zelfs dat ik de eerste nacht ook absoluut niet op mijn linkerzijde kon slapen. Dat gevoel is gelukkig alweer voorbij.

Om heel eerlijk te zijn ben ik blij verrast dat Roemenië het zo goed geregeld heeft met het vaccineren.  Dit had ik eerder van Nederland verwacht waar natuurlijk altijd alles zo tot in de puntjes toe is geregeld. Deze keer is dat dus even anders.

Met het vaccin in mijn lijf hoop ik dat de zomer ons, als gezin, wat meer vrijheid zal gaan brengen want ook wij willen er wel weer eens op uit! Het is toch alweer veel te lang geleden dat ik mijn familie en vrienden 'live' heb gezien. Hopelijk is dat allemaal mogelijk binnenkort.

 


 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!