EIndelijk hout



Eindelijk is ons bestelde hout gekomen. 3 Weken later dan ons werd beloofd. Een erg onhandig tijdstip omdat het een hele dag en een hele nacht heeft geregend. Op het moment dat ik dit blog schrijf komt het nog steeds met bakken uit de hemel.
Als het hout eerder was gekomen, zoals in de planning lag, hadden wij alle tijd gehad om het te zagen in een heerlijk zonnetje en in een aangename temperatuur. Nu moeten wij wachten tot de ergste regenbui voorbij is. Gelukkig konden wij wel al eerder onze dode perenboom in de voortuin kappen en in stukken zagen. Dit gebeurde wel in het herfstzonnetje.

Ik ben blij dat het hout er is want het geeft een onveilig gevoel om het niet te hebben. Je hoort verhalen van mensen die hout bestellen en dat de verkoper deze mensen eerst aan het lijntje houdt en vervolgens helemaal niets meer van zich laat horen. In deze drukke periode moet je dan op zoek naar iemand die wel te vertrouwen is en je het hout daadwerkelijk levert. Waarschijnlijk betaal je dan de hoofdprijs (dat weet ik trouwens niet, maar dat kan ik mij zo voorstellen). Als ik het weerbericht bekijk hoeven wij pas te vrezen voor vrieskou in de nacht ergens in de loop van de volgende week. En dan nog zijn het geen schokkend lage temperaturen.

Omdat het voortdurend zulk lekker weer is geweest de afgelopen tijd hebben wij nog maar één keer de kachel laten branden. Dit was ook om te kijken of alles nog werkt. Of alle pompen nog draaien en of de centrale verwarming het nog doet.
Gelukkig deed alles het.

Om mijn aankomende winterdepressie helemaal compleet te maken (ik hou echt niet van de winter) hoorde ik op het televisie journaal dat er extreem lage temperaturen in januari worden verwacht en wel tot -30 graden Celsius! Nu zijn de weerexperts hier wel vaker wat hysterisch, maar dat lijkt mij  écht heel koud. Ik vond -22 graden afgelopen winter echt een limiet hoor!

Zover is het gelukkig nog niet. Eerst maar even een weekje flink zagen en veel sjouwen. Er is werk aan de winkel!


Deze is dus niet meer. Ligt opgestapeld in het houthok




Reacties

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!