kort vervolg Kachel-verhaal

De explosie die in een transformatorhuisje was geweest en die mijn kinderen hebben gezien, bleek te zijn veroorzaakt door houtdieven. Bij het illegaal kappen van een boom is een flinke tak terechtgekomen op een elektriciteitsdraad. Dit heeft kennelijk kortsluiting gegeven. Het hele technische verhaal weet ik niet!
Dit hoorde wij van de elektriciteitsmannen. Zij waren heel blij dat wij meteen hadden gebeld om de storing te melden. Hierdoor wisten zij meteen op welke plek gezocht moest worden.

De tak is door de elektriciteitsmannen alsnog in stukken gezaagd. Wat er met dat hout is gebeurd vertelt het verhaal niet. Waarschijnlijk voor in hun eigen kachel😄.
Het komt geregeld voor dat ik 's ochtends vroeg karren, voortgetrokken door paarden, met hout door de weilanden zie rijden. Is dat legaal of illegaal gekapt? Ik ben geneigd te zeggen illegaal, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Als ze overdag over de weg rijden met een kar vol hout, dan neem ik toch wel aan dat dat legaal is. De kans dat je dan gepakt wordt door de politie is wel heel groot. En op een kar volgeladen met illegaal gekapt hout staat volgens mij een flinke boete.
Zelfs een enorme vrachtauto volgeladen met hout zag ik aan de kant van de weg staan met politie erbij. Er wordt wel degelijk gecontroleerd. Gelukkig maar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!