Wwoof Vrijwilliger



Afgelopen week bezoek gehad van een Wwoofer (World Wide Opportunities on Organic Farms; iemand die ons komt helpen op vrijwillige basis tegen kost en inwoning). Richard uit de VS, maar sinds een jaar woont hij in Roemenië. Een ontzettend aardige en enthousiaste man die lekker doorwerkte en leuke verhalen te vertellen had. Niet zo iemand waarbij je het gesprek voortdurend gaande moet houden. Integendeel! Hij sliep in de grote tent die ik verleden jaar heb aangeschaft. 'In tijden heb ik niet zo lekker geslapen' liet hij mij weten .Hij zijn privacy en wij ook onze privacy!
Hij wil dolgraag nog eens terugkomen, liet hij ons weten. Hij had het al over oktober. Ik zei dat hij dan maar op de slaapbank moest slapen in de woonkamer, maar hij liet mij weten dat hij zelfs met een dik pak sneeuw in de VS in een tent heeft geslapen! Echt een 'outdoor' man! Hier woont hij in Roemenië in de stad in een flatgebouw. Hij wil af en toe echt even naar de 'countryside'. Nou, bij ons kan hij altijd terecht. Er is hier genoeg te doen!

Maandag gaan de kinderen weer naar school. Alina kan niet wachten, maar Gabi daarentegen! Voor hem kan de vakantie niet lang genoeg duren. Hij moet ook huiswerk maken in de vakantie en dat gaat echt niet van harte! Nu moet ik hem over zien te halen om naar de kapper in Ploiesti te gaan. Hij wil niet, maar zijn haar zit te veel in zijn gezicht. Ik heb gezegd dat ik dat niet netjes vind tegenover zijn juf. Ze kan hem niet eens zien! Nu is het voor hemzelf ook niet handig. Voortdurend van die plakken haar in je gezicht! Hij heeft enorme klitten achterop zijn hoofd. Dit komt omdat als hij zichzelf in slaap zingt (dat doet hij altijd) hij enorm met zijn hoofd heen en weer beweegt. Zo komen die klitten in zijn haar. Je krijgt ze er bijna niet uit. Kortom, gedoe en het moet gewoon korter! Verder moet Alina een nieuw schooluniform en hebben ze allebei nette schoenen nodig.
Het is gelukkig een regenachtige dag, dus een mooie gelegenheid voor dit soort klusjes!

Alina en ik deden een dappere poging de tent op te zetten. Einde van het liedje was dat handige Mircea dat maar voor zijn rekening heeft genomen!


Gabi met zijn lange lokken


Reacties

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!