De school is begonnen

De Roemeense school is dan eindelijk ook weer begonnen. Afgelopen maandag werden wij weer op het schoolplein verwelkomt door het hoofd van de school, maar ook door de burgemeester, de priester met zijn twee hulpen en door de politiechef! Ja, zij staan allemaal paraat om de kinderen en hun ouders welkom te heten voor het nieuwe schooljaar. Het was nu de vierde keer dat ik daar stond met mijn twee kinderen en wederom was er niets van te verstaan. Een enorme slechte geluidsinstallatie! Wel had ik het idee dat ze het hele programma wat hadden ingekort en al snel konden wij met de kinderen mee naar hun nieuwe klas. Alina en Gabriel zitten nu een gang van elkaar verwijderd, zodat zij elkaar in de pauze ook eens kunnen opzoeken. Verder spelen ze lekker ook veel buiten in de pauze. In het gebouw waar Gabi verleden jaar zat kon dat absoluut niet. Er was een piepklein tuintje. Hij werd gedwongen om op de gang te spelen, want hij zat ook nog bovenin dat gebouw. Gelukkig is dat nu anders en is hier een zee van ruimte.
Mircea ging met Gabriel mee naar zijn klas en ik met Alina. Na een inleidend praatje van haar juf en na het uitdelen van het rooster voor het nieuwe schooljaar konden wij weer vertrekken. Bij Gabriel duurde het hele praatje iets langer waardoor Alina en ik nog even op de gang moesten wachten tot ook zij uit de klas kwamen.

Dinsdag was dan de echte eerste schooldag. Om kwart voor acht zaten ze alweer in de klas! Tot nu toe vindt Gabi het allemaal reuze spannend en hij zegt zelfs dat hij het leuk vindt. Hopelijk houdt hij die gedachte vast. Alina geniet met volle teugen, zoals verwacht!

Klaar voor school






Reacties

  1. De schoolvakanties zijn heel anders dan in Nederland.Hier zag je maandag ook allemaal kinderen op hun paasbest gekleed naar school gaan .Het is vreemd stil op straat ineens .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!