Lange lente dagen

Nu het langer licht blijft 's avonds, werken wij langer door. Er is héél veel werk te doen. Nu én de aankomende tijd. Wat hadden we het dan, achteraf gezien, relatief 'rustig' in de winter!
Ik sta nu voornamelijk, buiten mijn dagelijkse huishoudelijke taken en de kinderen, met mijn kop ondersteboven in de kas om de leliebedden te ontdoen van hun onkruid. Dit is een tijdrovend werkje, maar vanaf dinsdag krijgen we een aantal uurtjes per dag hulp van een overbuurvrouw. Dat is heel prettig en echt nodig. Dit houd je anders niet bij. Alles groeit werkelijk als kool.

Ik weet dat we heel bio bezig zijn en dit ook willen, maar toch ben ik het hele erge onkruid dat tegen ons hek omhoog kruipt, te lijf gegaan met een giftig goedje. Om ons een beetje te beschermen tegen nog meer werk en dat we niet dichtgroeien!

We moeten nog het een en ander planten voor eigen gebruik: tomaten, paprika's, aubergines, ui, courgettes. Misschien vergeet ik nog wel een groente! Wel eten we al elke avond heerlijke sla en rucola uit de eigen kas. Twee eenden zitten op dit moment te broeden en ook een kip zit op haar eieren. Verder hebben we, net als verleden jaar, een aantal eieren in de broedmachine gestopt. Kijken of daar ook dit jaar weer leven uitkomt!

Gisteren hebben Mircea en Alina mais, bonen en zonnebloemen geplant op ons terrein waar tevens de fruitbomen op staan. Een klusje dat Alina helemaal te gek vond. Lekker achterop de trekker!

Klaar om te gaan planten





Een handje met bonen en een handje met mais in de buis stoppen!


Gabi was helemaal gefascineerd door deze enorm grote mierenhoop

vanaf mijn terrasje schreef ik vanochtend mijn blog! Gezellig met de haan erbij!


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Seringen