Gelukkig ligt de winter achter ons. De zomertijd is ingegaan. Alles begint zo langzamerhand weer tot leven te komen. De bomen krijgen weer bloesem, alle plantjes in de kas beginnen flink uit te lopen en het pluimvee legt aan de lopende band eieren. Zelfs krijgen wij voor het eerst fazanteneieren.
Wel is de nachtvorst helaas nog niet verdwenen. Daardoor moeten we blijven stoken in de kas. De late vorst heeft ook onze mooie Magnolia verwoest die waarschijnlijk veel te vroeg al in bloei stond vanwege de warme februari maand.
Wij hebben er nog een die niet al in bloei was getrokken. Die begint nu rustig uit te lopen. Wij hebben veel bramen en frambozenstruiken. Deze hebben gelukkig geen schade opgelopen. Wat ben je hier toch afhankelijk en bewust van het weer! Voortdurend kijk ik op weersites om de weersvoorspellingen in de gaten te houden.

Qua kou viel het gelukkig dit jaar mee, behalve in januari. Daar hebben wij een week gehad met echt ijskoude temperaturen; 's nachts zo'n -20 graden. Dit is waarschijnlijk een van de redenen waardoor onze hyacinten schade hebben opgelopen. Wij hadden ze wel beschermd tegen de kou, maar kennelijk is dit niet afdoende geweest. Veel waren er aangetast en degene die wel uitkwamen zijn klein gebleven en dat willen mensen hier niet. Die verkoop je niet. Geen goeie oogst dus. Helaas. Door dit soort gebeurtenissen zakt de moed je wel eens in de schoenen. Je rekent toch op een bepaald inkomen uit deze bloemen. Daar baal je enorm van. Wel hebben wij nu heel veel stekken staan en zoals het er nu uitziet slaan die goed aan. Ook hebben wij veel zaadjes van bloemen geplant in de stekbakken. Veel zorg moeten wij daar aan besteden. Ze mogen niet uitdrogen, niet te warm worden, genoeg water krijgen, ook weer niet teveel! Veel stekjes zijn ondertussen ook alweer verplant in potjes en staan te groeien op de kweektafels. 
Ook zijn er weer een aantal duizend lelies de grond ingegaan. Dan hebben wij ook nog een honderdtal hortensia's die mooi groeien. We hebben dus zeker niet stilgezeten de afgelopen maanden. Integendeel zou ik zeggen. Het ziet er allemaal mooi uit. Wij werken lekker door.






Hier hadden wij net even een boodschapje gedaan. Vrolijke kinderen!

Reacties

  1. Beste Nora, ik ben jouw blog tegengekomen en met veel plezier lees ik jouw verhalen! Wij kennen elkaar niet, maar omdat ik volgend jaar met mijn vriend naar Roemenië wil verhuizen vind ik het superleuk om me even goed te oriënteren en wat ervaringen te horen. Ik weet niet of je daar behoefte aan hebt, maar ik zou het leuk vinden om eens heen en weer te mailen om je wat vragen te stellen. Ik realiseer me dat je het erg druk hebt maar mocht je eens willen kletsen, zou je me dan een mail willen sturen? Mijn emailadres is sonja_kuipers@hotmail.com. ik hoor het graag en alvast heel erg bedankt! Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Nora, ik ben jouw blog tegengekomen en met veel plezier lees ik jouw verhalen! Wij kennen elkaar niet, maar omdat ik volgend jaar met mijn vriend naar Roemenië wil verhuizen vind ik het superleuk om me even goed te oriënteren en wat ervaringen te horen. Ik weet niet of je daar behoefte aan hebt, maar ik zou het leuk vinden om eens heen en weer te mailen om je wat vragen te stellen. Ik realiseer me dat je het erg druk hebt maar mocht je eens willen kletsen, zou je me dan een mail willen sturen? Mijn emailadres is sonja_kuipers@hotmail.com. ik hoor het graag en alvast heel erg bedankt! Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!