Verkooppunt

Sinds kort hebben wij een nieuw verkooppunt geopend voor onze bloemen en planten. Het ligt aan een doorgaande weg waar redelijk wat verkeer langskomt. Mircea's moeder zit er nu zes dagen per week in te verkopen en de zevende dag neem ik voor mijn rekening. Mensen reageren heel positief en grappig als ik zeg dat ik uit Nederland kom. Als ik mijn mond open horen ze gelijk dat ik hier niet vandaan kom!

Vooral in het weekend komen er bezoekers (toeristen) langs die naar de zoutmijn in Slanic, Prahova gaan dat op deze route ligt, of die een vakantiehuis in de buurt bezitten of die bij familie of vrienden in de buurt langsgaan. Zo langzamerhand vult de winkel zich met mooie planten. Wij hebben ook planten moeten aanschaffen bij een collega kweker die al veel in de bloei heeft staan. Dat brengt kleur in de winkel en dat trekt mensen aan. De planten die wij hebben gekweekt staan (nog) niet allemaal in de bloei. Wel de mooie campanula met zijn paarse bloemetjes. Wij verkopen ook onze eigen stekjes van tomaten, paprika's, komkommers en tijm. Die gaan goed. Dat willen mensen hier graag hebben. Zo direct zal ik nog wat kruidjes planten voor de verkoop (basilicum, koriander).
Aanstaande zondag is het hier pas Pasen. Hopelijk geven mensen elkaar dan ook graag een plantje.
Laat ze maar komen die klanten!

Verleden week hebben wij hulp gehad van een vrijwilliger via Wwoof (world wide opportunities of organic and tradional peasant farms). Een Amerikaan (hij was hier voor de tweede keer) heeft ons een weekje geholpen, vooral met het verplanten van kleine plantjes in grotere bloempotten. Omdat wij nog steeds geen goede slaapplaats hebben voor onze gasten heeft hij een week in onze mooie en grote tent geslapen in de tuin. Ik heb hem de slaapbank aangeboden in de woonkamer, maar dat wilde hij niet. Was ik stiekem eigenlijk wel blij mee! Het was gelukkig niet koud 's nachts. Hij vertelde mij dat hij heerlijk heeft geslapen en zo heeft genoten van alle dieren geluiden om hem heen. 's Avonds is het te gek om alle kikkers in de omgeving te horen kwaken en 's ochtends wakker gemaakt te worden door hanen en vogels!
Helaas hadden wij maar één echt mooie, zonnige dag. De rest was het bewolkt en regenachtig.
Samen met hem heb ik de tent in de regen opgezet. Dat had ik natuurlijk moeten doen de dag voordat hij zou komen, maar daar had ik helaas de tijd niet voor gevonden. Het was wel te lachwekkend zo in de regen! Ik heb al niet veel verstand van het opzetten van een tent, maar hij had helemaal geen flauw idee hoe je zoiets doet! Wat zaten wij te klooien met dat ding! Gelukkig hoefde je de binnentent er pas later in te hangen nadat de buitentent was opgezet. Hij kon dus wel in een droge tent slapen! Alina heeft ons ook stiekem gefilmd hoe idioot wij bezig waren.
Nadat ons bezoek was vertrokken heeft de tent heeft er nog een paar dagen gestaan zodat de kinderen er fijn in konden spelen. Zij wilden er allebei in slapen, maar dat vonden ze uiteindelijk te koud en volgens mij nog net iets te spannend. Al wilden ze dat niet echt toegeven!

Zo zag het eruit toen wij net open gingen. Nog niet heel erg vol met spullen.


Naast ons zit de 'bandenboer', zoals wij hem noemen. Hij verwisselt en plakt banden! Via hem hebben wij ook aanloop van mensen.



Voorbij trekkende schapenkudde. Gezien vanuit de winkel op een druilerige dinsdagochtend.

De winkel in de regen. Ik had niet alle deuren geopend. Het was te koud.
Dit is een gedeelte van het assortiment zoals wij dat nu hebben. Het zit wat op elkaar gepropt, maar met mooi weer gaat veel naar buiten. Daar was het op deze dag te koud voor.
Campanula




Dit trekt ook aan ons voorbij!


Onze winkelbewaker! Een straathondje dat hier altijd is.

Van deze vrouw krijgen heel veel straathonden eten. Ze komt langs met allerlei voedsel in de achterbak. Kwispelstaartend staat hij haar al op te wachten.Vandaar dat ons straathondje geen brood lust dat wij haar hadden gegeven!


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!