Alweer een nieuwe

Soms kan je iets gewoonweg niet weigeren. In de week voorafgaand en de week dat ik en de kinderen in het buitenland zaten, hadden wij een ongenode gast. Een hele grote, logge hond die op ons aangrenzende, maar niet van ons zijnde terrein, onze aandacht opeiste. Zij liet zich niet wegjagen en bleef daar dag en nacht zitten. Zodra wij onze beesten te eten gaven begon zij heel hard te blaffen, en dan bedoel ik héél erg hard! Uiteindelijk zijn wij gezwicht en is ze nu onze 'nieuwe' waakhond op ons tweede terrein. Ze heet 'Remi', alleen op de wereld! Het is nog een jonge hond. Iemand zei dat ze waarschijnlijk zo'n hond is geweest die met de schapenkudde meeliep, maar óf de kudde is kwijtgeraakt, of is uitgestoten. We zullen het wel nooit te weten komen hoe ze bij ons beland is.
Ze blaft er in ieder geval vrolijk op los.

Helaas is onze zwarte poes Denise al in de 'poezenhemel'. Op een ochtend vond ik haar dood in de tuin. De twee nachten ervoor had ik haar in het centrale verwarmingshok laten slapen omdat ik het te koud voor haar vond zo alleen buiten. De andere twee poezen lagen lekker tegen elkaar aan te slapen, maar van haar wilden ze niets weten. De avond voordat ik haar de volgende ochtend dood zou vinden, kon ik haar al niet vinden.
Ik weet niet wat er gebeurd is. Ze had geen bloedplekken of een beet. Misschien had het gewoon voor haar niet zo mogen zijn! Ik was er serieus echt even verdrietig van. Uiteraard is ze begraven op ons al rijkelijk gevulde dierenkerkhof achter in de tuin!




Reacties

  1. Ook bij ons lopen er honden los van de ene boomgaard naar de ander , zelfs met puppie's dat je denkt waar is de eigenaar van die hond . Het vorige stukje was zo herkenbaar , het verschil tussen Amsterdam waar wij ook woonde en het Roemeense leven is zo groot. Ook wij doen veel meer met de auto en genieten van het buiten zijn en de andere manier van leven . Alleen de taal die gaat nog niet soepel maar dat zal vast wel komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Groen en geel!

Roemeens Pasen

Ik doe het niet meer!